Uglavnom radi se o tome da kad sviram pjesmu u samo C duru često mješam tipke kod neke malo brze pjesme a i sporije..
Tj. sviram ali jednostavno se usred pjesme zabunim i opalim krivu tipku i onda ko da sviram u prazno jer se skuzi da neznam svirati..
Meni su rekli da izbjegavam D dur (jer kao dvije crne i to je komplicirano)
Zato jer kao C ili F durevi su ti najlaksi ili slicni nebitno..
Tj kao da svi koji sviraju duže vremena izbjegavaju D dur ali meni je lakše D dur nego C dur jer jednostavno manje promašujem tipke kad sviram D dur a i lakše se snađem u G,D duru nego u C duru kad skidam pjesmu..
I lakše mi je jer koristim crnu ili ,dvije crne tipke) pa se manje bunim nego kad su mi sve bijele?
Jeli to može biti istina?
Hvala
Uglavnom sviram veselice, dalmatinske i tako taj dio...(u tercama)
C vs D itd
- Webmaestro
- ADMINISTRATOR
- Postovi: 1368
- Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: C vs D itd
Prava istina je da je najbolje za tebe (a i za pevača kojeg pratiš) kada znaš da sviraš iz svih tonaliteta. To što mašiš dirke u nekim tonalitetima treba da rešiš tako što ćeš detaljno da uvežbavaš te tonalitete a ne da ih izbegavaš
- dugmetarac78
- Šef orkestra
- Postovi: 1239
- Pridružio se: 31 Maj 2012, 20:31
Re: C vs D itd
Nema ti tu puno mudrovanja, jednostavno moraš svirati određenu pesmu iz odgovarajućeg tonaliteta, da pojasnim. Moraš tonalitet pesme koju sviraš prilagoditi pevaču i rasponu njegovog glasa, e sad ako je pesma iz recimo A-mol-a a pevaču je to visoko, ti je sviraj iz G-mola, itd, a za svirke sa pevanjem na suvo najbolje da recimo spustiš za 1.5 stepen, npr. pesma ide iz G-dura, a ti je sviraj iz E. tako čuvaš i grlo, jer lakše je tebi navežbati iz E, nego pevač da se "teli" nasuvo iz originala, i za dva sata svirke ode mu glas. Znači svi tonaliteti su podjednako ravnopravni, stim što se neki koriste više a neki manje.
Re: C vs D itd
hvala na pomoci, poslusat cu vas i tako cu napraviti