Stranica 1 od 3

Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 17 Jul 2017, 23:06
od Dallape 1960
Jos jednom pozdrav od mene drugari, nadam se da ce vam tema biti zanimljiva. :-) Naime u poslednje vreme sam se nagledao svega i svacega, i svakoga dana odnekud ispliva neki samozvani virtuoz, profesor doktor koji tako olako pocinje da drzi privatne casove, poducava razne kategorije i uzraste buducih harmonikasa. Ono sto mi je posebno zasmetalo je to sto sam u par primera primetio da se izrazito talentovana deca uniste nestrucnim pristupom i naprave se od njih vasarski harmonikasi sa puno nedostataka u svirci, a to je velika steta. Tu spadaju i neka prilicno zvucna imena a ja mislim da dobar harmonikas nikako ne znaci i automatski dobar pedagog. Svima je bitno da nabilduju tehniku, a sve ostalo se zaboravi, bitan je prstored i samo da verglas po klavijaturi. Takve greske u startu obicno dovedu do toga da dete ima lose postavljenu ruku, sporu, i onda dodje do odredjene granice od koje vise nema napredtka, jer teze je nesto ispraviti nego nauciti provereno :-) Jos jedna stvar koja je cesce kavlja kod klaviraca je veca upotrebljivost i razvijenog prednjeg dela sake, dok se 4 i 5 prst mnogo manje koriste. Imalo bi na ovu temu puno toga da se kaze, voleo bih da cujem vase misljenje.

Re: Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 17 Jul 2017, 23:08
od Dallape 1960
Molim administratora da prebaci temu na odgovarajuce mesto, pogresio sam prilikom otvaranja teme, izvinjavam se.

Re: Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 04 Avg 2017, 02:11
od Staccato
Pozdrav!
Iz svojeg iskustva mogu provjereno reci da ima svasta. Naime profesorica u mojoj glazbenoj skoli svira dugmetaru (njoj je to izricito bayan jer joj dugmetara zvuci seljacki, k tome svira c griff). Uglavnom, ja kao dijete koje je 6 godina glazbene skole polozilo u jednoj (jer sam poceo svirati sa 13 godina), upisem srednju muzcku skolu uz velika ocekivanja i uz zelju da upisem akademiju. Prve dve godine sam svirao na svima koncertima, ali kasnije kada je doslo teze gradivo neke stvari nisam tehnicki mogao odsvirati. Profesorica je rekla da njoj nije bitan prstomet i da sviram nosom ako treba samo da izlaze tonovi. Dakle od pocetka moje srednje muzicke mi nije nikad nista pokazala nego sam sve morao sam. Tada sam cuo sam cuvenu vasketovu tehniku i poceo sam je uciti kod jednog vasketovog ucenika koji je javnosti veoma poznat. Moje sviranje je u vrlo kratkom roku iznimno napredovalo. Tehnicki sam bolje mogao svirati od nje. Ali naravno njoj je smetalo sto rotiram zglob u nekim situacijama i od tada me "uzela na pik". Uglavnom sam sve radio sam i kod raznih profesora i od tada sam vidio koliko zapravo znaci rad sa nekim tko to voli i tko se bavi sviranjem te ima iskustva i zna prenijeti znanje. Takoder sam uocio da vecina profesora u mojoj skoli si zapravo neuspjeli glazbenici te su se morali primiti tog posla kao jedinu opciju i sada svoje "komplekse" lijece na nama ucenicima. Ne zelim da se ovo krivo shvati jer ima stvarno vrhunskih ljudi i vrhunskih pedagoga i u glazbenim skolama samo je nazalost moje iskustvo takvo kakvo je. Jer ti neki "profesori" ne mogu odsvirati neke stvari koje neki prosjecni tezgaros moze. Previse se radi apstraktno. Ne obazire se paznja na neke manje dijelove kompozicija nego se vjezba djelo u globalu. Bez neke cvrste osnovne strukture. Eto sto se desi kad ljudi ne mare za ucenike. Ja sam imao veliku zelju, ali zahvaljujuci njoj vise nemam. Iako sviram i dalje. Sve zanrove, ali daleko od kruga skole te bolje napredujem tako.
Ispricavam se na opsirnom postu, ali to je stvarno velika stvar za mene jer zelim da ljudi gledaju kvalitetu necijeg rada, a ne broj diploma ili slicno. Jer diploma nije mjerilo znanja. Reci cu samo da jedan Pavkovic nema akademiju pa radi cuda s harmonikom.

Re: Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 22 Avg 2017, 12:07
od Dallape 1960
To sto je tvoja nazovi profesorica izjavila da joj nije bitam prstored, vec samo da izlaze tonovi apsolutno nema veze sa zivotom, i dovoljno govori o njenoj strucnosti makar meni. :cool: upravo sam o tome i hteo da pisemo. tako se upropastavaju talentovani ljudi. ovo nije 68-a godina pa da vrhunac sviranja harmonike bude "ovce cuva cobanica Rada" sto ces i uspeti da odsviras pogresnim prstoredom, losijom tehniku, i slobodno mogu da kazem UPROPASTENOM rukom, jer svi znamo da je teze ispraviti nego nauciti, navezbaces ti vezbom do besvesti korektno da odsviras mnoge stvari, a sta ce se desiti kad budesa trebao da odsviras neku tehnicki zahtevniju kompoziciju?! naravno neces moci pa mozes da vezbas i ceo zivot. A znas i sam koliko se tehnicki zahtevne stvari sviraju i traze danas ako hoces da budes profesionalac, a ne slavski harmonikas. Znam iz iskustva jer se i meni desavalo ranije da odsviram nesto i mislim da je ekstra dok ne cujem kako ljudi sviraju :svirac:

Re: Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 26 Avg 2017, 22:18
od alibaba40
Ima jedna stara poslovica ,; ima ljudi koji znaju to se zove znanje a mudrost je svoje znanje prenijeti na nekog drugog.Sta sam htio reci ima profesora boli glava ali stvarno nemaju tu moc da prenesu svoje znanje ili je u pitanju strah ako prenesu da ce taj biti bolji od njih pa to rade sve povrsinski ili preko k.......a.Pa mnogi kao sto sam i ja dozivio na pocetku misle da je taj profesor Bog, na kraju se uspostavi kad malo prosirimo vidike da taj nema pojma nego vam samo zeli uzeti novce ili sto ja znam.Uglavnom sto je rekao Dalape dodjete do odredjene tacke i stop nema dalje,jer sam sve pogresno ucio i sad normalno teze je ispraviti nego ponovo uciti a posto sam ja stari konj a on se ne uci jahati popravke nema nego gdje sam tu sam.I mislim da je ovo jako dobra tema da se na samom pocetku spase djeca koja zele uciti harmoniku od ovakvih nekvalitetnih profa samosebe nazivajuci. :svirac:

Re: Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 28 Avg 2017, 21:50
od stoper
Zanimljiva tema i, moglo bi se reći, vrlo plodna jer se mogu iznijeti dijametralno različita mišljenja.
U postu kolege Staccato, ne mogu a da ne primijetim jedan važan detalj, a to je: "kao dijete koje je 6 godina glazbene skole polozilo u jednoj (jer sam poceo svirati sa 13 godina)". Mislim da je cijeli problem zapravo u ovoj rečenici jer škola za osnovno muzičko obrazovanje, kako joj i sam naziv kaže, daje osnove i ako se osnove, koje učiš 6-7 godina, "polože" za jednu onda samo mogu misliti na šta to liči.
Još dok sam kao dijete pohađao jednu takvu školu imao sam priliku, tamo negdje pri kraju V ili VI razred, da me upoređuju sa nekim samoukim vršnjacima ili nešto starijim ili mlađim dječacima i da ih hvale na sav glas kako "rasturaju narodnjake i kola - jer zbog toga se i svira" i kako ja ne mogu tako nešto odsvirati i tome se čude jer ja idem u muzičku školu, i još kažu da je to dokaz da osnovna muzička škola i nije bitna, na što sam se ja samo smješkao obzirom da nikada zapravo i nisam htio profesionalno da sviram nego čisto iz ljubavi prema harmonici i muzici. Kasnije prilikom upisa u srednje škole, ja sam upisao gimnaziju a par tih dječaka srednju muzičku školu oni su na isti način kao i kolega Staccato "položili" osnovnu muzičku školu.
Kasnije sam imao prilike da ih slušam i činjenica je da su oni završili srednju muzičku školu, ali se, ko iole poznaje osnove, vidi da te osnove nisu mogli steći u srednjoj muzičkoj školi bez obzira kod kojeg profesora bili. Zapravo su ostali svirači koji "razvaljuju narodnjake i kola" (o prstometu/prstoredu i tehnici ne bih), samo sada sa diplomom srednje muzičke škole.
Eh sad se samo može zamisliti na šta će ličiti muziciranje njihovih učenika.

Re: Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 28 Sep 2017, 13:07
od guerini
bez da sirim neki hejt ali interesuje me sta vi mislite o klincima koji evo vidim sa 15-16 godina pa CAK I MANJE daju casove harmonike, osvojili neko prvo mesto na nekom takmicenju harmonikasa i odmah se bacaju u taj biznis drzanja casova drugima. Pa valjda treba najpre ZIVOTNO da sazru ako ne i muzicki?

Re: Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 29 Sep 2017, 19:07
od Dallape 1960
guerini napisao:bez da sirim neki hejt ali interesuje me sta vi mislite o klincima koji evo vidim sa 15-16 godina pa CAK I MANJE daju casove harmonike, osvojili neko prvo mesto na nekom takmicenju harmonikasa i odmah se bacaju u taj biznis drzanja casova drugima. Pa valjda treba najpre ZIVOTNO da sazru ako ne i muzicki?

Mnogi ljudi bi u zivotu hteli da budu ucitelji, a ustvari bi jos dugo trebali da ostanu ucenici, eto to mislim :-) opet ponavljam sve zavisi sta je neko sebi zacrtao kao cilj. do tezgarosa stilski nedifinisanog i umrsenog ce da doguraju i ucitelj i ucenik u ovom slucaju i dalje od toga ne sigurno. osnova je bitna, temelj je bitan, jednostavno dobar pedagog mora da vam usadi pravilan i temeljan nacin vezbanja u ruku i mozak a to dete od 15 godina koje je navezbalo 10 kompozicija i pobedilo ne moze sigurno, To je ono sto odvaja danas Sofronijevica od ostalih tezgarosa, Panovica nekad Pavkovica. Probajte da odsvirate ali identicno neku rubato kompoziciju uz pavketa ili neku satorsku frazu, pa napisite ovde sta vam je bilo teze da navezbate.

Re: Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 29 Sep 2017, 20:32
od guerini
Sad kad si spomenuo Panovica i Sofrnijevica moram skrenuti malo s teme, uvek sam vise cenio harmonikase koji nisu imali prilike da budu "TV zvezde" jer ima ih mnogo boljih od ovih sa televizije. A to za temelj sto kazes slazem se to sam i ja mislio kada sam napisao post o preranim profesorima. Mora se stvoriti muzicki temelj najpre ali i ZIVOTNI ;) :pozdrav:

Re: Pedagoski rad i greske prilikom rada sa ucenicima

Poslato: 29 Sep 2017, 23:34
od dugmetarac78
Neznam kako ću biti shvaćen, ali moje mišljenje je da jako velik uticaj na to u kakvog će muzičara izrasti dete, pored talenta, rada i vezbe, roditelji mnogo odredjuju u kom pravcu ce ici obrazovanje deteta. Jer sve više roditelja želi da im dete odradi "brzi kurs sviranja" i ajmo na tezgu po pare. Uz duzno postovanje roditeljima koji žele da im dete postigne nesto vise u muzici.