Drugi glas

O tehnici sviranja.
Korisnikov avatar
harmonikaš_ivan
96 basova
96 basova
Postovi: 97
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00

Drugi glas

Post od harmonikaš_ivan »

Pozdrav svima na forumu. Imam jedno pitanje. Znaci ovako, ja sviram u školskom sastavu (u tamburašima). Sviram harmoniku, sad smo dobili violinu isto. Pa mi je profesor reko da ću ja svirati drugi glas. e sad jeli bi mi mogo netko u kratko objasnit kak se svira drugi glas? Koja je reazlika izmadu prvog i drugog glasa? Ja sam početnik pa zato pitam.

Unaprijed hvala.
MladenIsakovic
120 basova
120 basova
Postovi: 212
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00
Lokacija: Šabac
Kontakt:

Re: Drugi glas

Post od MladenIsakovic »

Drugi glas - to ti je terca, seksta, zavisi šta, uglavnom terca. Učićeš u školi šta je terca, ako ne znaš, ne brini ;)
Korisnikov avatar
harmonikaš_ivan
96 basova
96 basova
Postovi: 97
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Drugi glas

Post od harmonikaš_ivan »

ma znam šta su terce..ma ja sma to ovka doso u sastav svirati....on uce ove tamburaše svirati,a mene ne..ja idem privatno kod čovjeka koji je nekad predavo u glazbenoj..nego nikad nisam sviro drugi glas..pa da pitam...

hvala na odgovoru
Dallape 1960
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 709
Pridružio se: 27 Maj 2011, 21:25
Lokacija: Kosovo i Metohija

Re: Drugi glas

Post od Dallape 1960 »

Nije to bas tako jednostavno..treba to prakticno navezbati.. :svirac: taj profesor je verovatno mislio da ti vec znas svirati drugi glas pa je zato zahtevao da sviras zatako kratko vreme.. :svirac: evo najprostijeg objasnjenja da bi lakse shvatio..
-sviras tercu (2 glasa..NPR. A i C )
solo svirka je
1 glas C
2 glas A
nadam se da sam pomogao..ipak bi bilo lakse da ti neko prakticno pokaze
P.S madam se da nisam omasio onove nije mi harmonika pri ruci.. :pudc8: salim se samo vezbaj :svirac:
Korisnikov avatar
Ukika
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 400
Pridružio se: 20 Mar 2011, 19:38

Re: Drugi glas

Post od Ukika »

ili jos prostije, kada sviras sam dva glasa vatas sa dva prsta, logicno :
D a ovako samo to razdvojis, violina svira "onaj jedan prst" a ti drugi xD nadam se da si ukaipirao.. a vezbaj tako sto ce snimis melodiju pa vezbas tercu ili sekste ili sta vec :D i obrnuto
Korisnikov avatar
harmonikaš_ivan
96 basova
96 basova
Postovi: 97
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Drugi glas

Post od harmonikaš_ivan »

hvala na savjetima
Jaric_T_Zivadin

Re: Drugi glas

Post od Jaric_T_Zivadin »

Obicno je ovako: Ako je dur onda sviras tercu, a ako je moll ides u visoku ili ti sekstu. Slusaj muziku i pokusaj da pevas drugi glas, a posle to pokusaj kroz sviranje. Tercu jednostavno il' cujes il' ne cujes. Cuces je jedino i samo ako si naslusan muzike, a posle to ide sve lakse i lakse kad treba da se odsvira. Samo da znas da je jako zeznuta. -Ako dugo sviras drugu npr za neko kolo, posle hoce da te odvuce kad sviras prvu. Kolko puta sam se tako zeznuo.... :lol:
Korisnikov avatar
accordionist
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 543
Pridružio se: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Drugi glas

Post od accordionist »

Ovo ce ti sigurno dosta pomoci:

DRUGA HARMONIKA

Uloga druge harmonike u orkestru je kompleksna i vrlo cesto zahteva dosta kreativnosti i muzikalnosti od muzicara pogotovo ako se svira u orkestru bez pisanih aranzmana.
Druga harmonika moze da ima razlicite uloge u orkestru i ono sto je najinteresantnije je da se te uloge mogu preplitati i u toku izvodjenja jedne numere. Dakle sviranje ritma ili kako ga popularno zovu coktanje moze se raditi na vise nacina, svirajuci prvu i drugu, svirajuci samo kontru, svirajuci samo akcente, brekove. Zatim se moze svirati harmonska podloga ili takozvani patos gde se naravno pored harmonija sviranih celim akordima mogu svirati i nepotpuni akordi ili jednostavne linije poput linija viole ili cela, ili manji pasazi imitirajuci flautu ili klarinet u orkestru. Naravno melodijski deo druge harmonike moze da bude veoma zanimljiv svirajuci, tercu, sekstu ili delove melodijske linije radi dopune dinamike.
Licno sam u orkestru uvek vise voleo da sviram drugu od prve harmonike pogotovo u vecim akustickim orkestrima. Prva harmonika po pravilu ima veoma rigidan okvir gde se to mora odraditi dok druga harmonika ima mogucnost da bude i mastovita i kreativna, pod uslovom da covekova sujeta to dozvoljava.
Postoje i muzicari uglavnom studijski koji su se specijalizovali za ritmicko sviranje ili kao druge harmonike i izuzetno su trazeni i cenjeni od kolega pogotovo kod snimanja jer taj posao rade jako dobro.

Mozda jedan od najpoznatijih drugoharmonikasa je stari i legendarni Tine Zivkovic, suprug poznatije Radojke. Znam da ce se mnogi mladji muzicari ovda najeziti pri pomeni ovih "metuzalema" ali i Pavke a i mnogi drugi harmonikasi srednje generacije imaju itekako visoko misljenje o sviranju ovog po svemu jedinstvenog orkestra ( Orkestar Radojke i Tineta Zivkovica ). Skrenuo bih paznju mladjim, nestrpljivijim i nadam se zeljnim ucenja kolegama da veoma pazljivo poslusaju snimke ovog orkestra. Ako se nesto moze oceniti vrhunskom ocenom to je na koji nacin su oni pratili pevace. Iako se radi o harmonici koja gotovo sve vreme svira paralelno sa pevacem to niti jednog trenutka ne smeta, na protiv pevac se dopunjava i zvucna slika je potpunija.
Pamtim vreme festivala (dakle jako davno) koji je nosio naziv Ilidza. Sigurno ce se mnogi malo stariji setiti toga gde se obazrivo u nasu narodnu muziku pocela uvlaciti komponovana muzika u narodnom duhu.
Naravno u to vreme nisu jos rok sastavi pratili narodnjake nego su to bili narodni orkestri, odnosno orkestar RTSarajevo. E secam se da su u par navrata nastupili i Radojka i Tine prateci Dusicu i Nedeljka Bilkica a i druge.
E iznenadjenje nastupa kada nakon orkestra od 20 ljudi koji prate ostale izvodjace na scenu izadje 5 ljudi. Bas (prava mecka), akusticna gitara (prava, drvena), Celo (ili bolje receno celiskinja) i dve harmonike.
Publika se onda po pravilu utisa jer nema potrebe da se sa nikim nadglasava i slusa. A to celo pa gitara sviraju na svoj nacin i daju tu specificnu boju naravno i te dve harmonike koje u mnogo situacija zvuce kao jedna. Nije uvek potrebno imati ogroman broj ljudi da bi nesto zvucalo dobro ili da bi se napravio lep aranzman. Bitno je znanje i muzikalnost a to njima nije nedostajalo.
Siguran sam da ni Radojka ne bi bila to sto je bila da nije bilo te famozne druge harmonike koju sam siguran nije bilo lako svirati.

Opaska o mladim harmonikasima sa prenaglasenim hormonima me je samo podsetila na veoma rasirenu pojavu. Naime harmonika se od njih po pravilu identifikuje sa vrhunskim sportom i utrkivanjem gde tehnika postane sama sebi svrha. Cilj je moci nesto odsvirati bez obzira na muzicki izraz. Najcesce razvoj tehnike neprati i razvoj muzikalnosti, muzickog ukusa kao i teorije. I onda se desava veoma interesantna pojava. Doticni primeri uspevaju veoma cesto da odsviraju neverovatne minijature, forpile ili kola sa ogromnim rupama u muzickom pa i tehnickom znanju. Zahvaljujuci tome sto masovna publika nemoze uvek da sagleda sustinu ovakvi ljudi se provlace kao "veliki znalci i muzicari" po mom misljenju neopravdano. Takva kultura polovicnog znanja je dugo godina negovana kod nas praveci kult od muzicara koji to objektivno nisu zasluzivali.
Cinjenica je da se jedan muzicar moze procenjivati u odnosu na jedan uski zanr, i da moze da dobije jako visoku ocenu iako mu je objektivno muzicko i tehnicko znanje skromno.


Autor: Svetislav Mitić
Izvor: yumidi.com
Dallape 1960
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 709
Pridružio se: 27 Maj 2011, 21:25
Lokacija: Kosovo i Metohija

Re: Drugi glas

Post od Dallape 1960 »

Nemam reci..savrsen post :jdishddf:
Korisnikov avatar
Shop
120 basova
120 basova
Postovi: 197
Pridružio se: 08 Avg 2011, 09:39
Lokacija: Petrovac na Mlavi

Re: Drugi glas

Post od Shop »

Slazem se,savrsen post!I ja u vecini slucaja sviram drugu harmoniku!Samo mislim da je to u nasem narodu dosta nezahvalno!Vecina kaze "ma sta on svira drugu harmoniku,prati onoga..." ili tako nesto slicno!



pozdrav
Odgovori