Drugi glas

O tehnici sviranja.
Tomina
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 388
Pridružio se: 08 Sep 2011, 11:35

Re: Drugi glas

Post od Tomina »

Koliko u nekim postotcima (odnosima) svirate jednoglasno, a koliko dvoglasno (terce)?

Ja sam prvo krenuo jednoglasno, sad sam počeo sve što sam naučio od pjesama svirati i dvoglasno, a sve nove pjesme i naučim dvoglasno jer je puno ljepše. Kolega me tjera da sve pjesme učim dvoglasno, ne neke jednostavno bolje leže jednoglasno u organu itd.

Ono što sam zamijetio je da me neki durovi kod tih prebacivanja jednoglasno-dvoglasno muče! Tipa, B dur.

Ima dvije pjesme, Kraj jezera i Stade se cvijeće rosom kititi. Njih sam naučio u b duru jednoglasno svirati.
Pa sam pokušao to dvoglasno u b duru, ali nekako mi se terce uopće ne poklapaju. Moram stalno prebacivati tercu u "veću", ako me shvaćate, teško za objasniti. Ja sam siguran da se radi o upotrebi sekti, no to mi je još preteško za savladati kad ide sekta.

Pa sam onda shvatio da čemu problemi, ljepo sve to naučio u tata-mata G i D duru i sviraj miško :svirac:
Tako da sad 85% pjesama mi je G ili D dur. I sasvim ok visina za pjevat.
Korisnikov avatar
Ukika
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 400
Pridružio se: 20 Mar 2011, 19:38

Re: Drugi glas

Post od Ukika »

U fakinu dvojci imas dobre vezbe za sekste, ima ih samo nekoliko ali to je dovoljno kad njih tecno navezbas resio si problem seksti ;) ja se upravo ovih dana mucim sa tim ;) a pesme moras vezbati u svim tonalitetima... ako si klavirkas sta ces kad ti dodje npr. smederevac koji peva fis dur, da places pored njega ili ja koji pevam H dur (vidis sta je baksuz, klavirkas sam i ja pa ti aj sam sebe prati :D )...

i da savet za skidanje a i za transponzovanje, melodiju uvek slusaj po intervalima (prima, sekunda, terca, kvarta, kvinta seksta, septima, oktava), pokusavaj da prokljuvis razmake izmedju tonova. onda to odsviras iz bilo kog tonaliteta, moras dobro znati kako se grade lestvice i imati jaku tehniku za neke zaguljene tonalitete ali sta je tu je.

Pre neki dan ucitelj mi pise nesto a ja na uvo pokusavam uhvatiti neki forspil... prekide on, pogleda me, kaze: " slusaj, evo, cek, pusti, aaa aahaa, ovde ti je molski akord pa skace na sekstu, da da, evo sad imas razlaganje durskog akorda, evo uzmi to iz C, evo sviraj, Fmol pa seksta, pa Cdur razlaganje eto, jel to to?" - Jeste "Navezbaj samo, i tako da slusas uubuduce :D "


uh gde ja odoh od teme... jednoglasno ili dvoglasno .. pa kako pise.. nekad ako je komplikovano pa nmg onda sviram jednoglasno... sta znaam...
Tomina
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 388
Pridružio se: 08 Sep 2011, 11:35

Re: Drugi glas

Post od Tomina »

Ma nije meni problem prebaciti bilo koju pjesmu i bilo koji dur (govorimo o običnim pjesmama).Nije Fis dur tako težak, meni je H dur malo petljaviji, jer imam velike prste, ali može se odsvirati.

Vidiš, morao bih uzeti jednu lakšu pjesmu, i otpjevati je u više durova, da vidim koji meni odgovara za pjevanje. Pošto kad doma sviram nikad ne pjevam, jer mi to baš i ne ide,hehe.

Nije meni problem niti sektu odsvirati, samo treba poloviti kad dolazi - nekad u nekim pjesmama jednostavno sviram u tercama, i ne ide i ne ide, pa onda ubacim sektu, i to odmah pokrije cijelio dio - treba samo odgonetnuti kad dolazi.

Jučer sam malo kola vježbao, tj. učim čiča obrenovo kolo, imam već 3/4 naučeno kako ide sa ukrasima, treba sad samo vježbati.
To je još lagano kolo, no probao sam Gocino kolo u nekoj extra izvedbi sa ukrasima. ajajajaj, pa tak ne budem svirao još godinama. :svirac:
The Accordeon Player
120 basova
120 basova
Postovi: 200
Pridružio se: 05 Jun 2012, 18:00
Lokacija: Крушевац

Re: Drugi glas

Post od The Accordeon Player »

ja sam u jednom orkestru svirao drugi glas, ali na vrlo kratko vreme
Dallape 1960
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 709
Pridružio se: 27 Maj 2011, 21:25
Lokacija: Kosovo i Metohija

Re: Drugi glas

Post od Dallape 1960 »

Jao sviram svkako.. i prvu i drugu i u tercama, i u sekstama, i umanjenim sekstama :-D Zavisi od situacije, sa kime sviram, gde i tako :-) mada ja volim da pokrijem pevanje pa retko pratim pesmu ili sviram solo :-) Tomina da bi to naucio gde sta ide treba ti par casova kod dobrog majstora, i ja ti to preporucujem, ako pak skidas sam pesme po meni je bolje da nadjes na yt snimak nekog ali DOBROG majstora harmonike koji svira na "suvo" tu se sve odlicno cuje :-)
nemampojma
16 basova
16 basova
Postovi: 35
Pridružio se: 29 Sep 2012, 14:51

Re: Drugi glas

Post od nemampojma »

accordionist napisao:Ovo ce ti sigurno dosta pomoci:

DRUGA HARMONIKA

Uloga druge harmonike u orkestru je kompleksna i vrlo cesto zahteva dosta kreativnosti i muzikalnosti od muzicara pogotovo ako se svira u orkestru bez pisanih aranzmana.
Druga harmonika moze da ima razlicite uloge u orkestru i ono sto je najinteresantnije je da se te uloge mogu preplitati i u toku izvodjenja jedne numere. Dakle sviranje ritma ili kako ga popularno zovu coktanje moze se raditi na vise nacina, svirajuci prvu i drugu, svirajuci samo kontru, svirajuci samo akcente, brekove. Zatim se moze svirati harmonska podloga ili takozvani patos gde se naravno pored harmonija sviranih celim akordima mogu svirati i nepotpuni akordi ili jednostavne linije poput linija viole ili cela, ili manji pasazi imitirajuci flautu ili klarinet u orkestru. Naravno melodijski deo druge harmonike moze da bude veoma zanimljiv svirajuci, tercu, sekstu ili delove melodijske linije radi dopune dinamike.
Licno sam u orkestru uvek vise voleo da sviram drugu od prve harmonike pogotovo u vecim akustickim orkestrima. Prva harmonika po pravilu ima veoma rigidan okvir gde se to mora odraditi dok druga harmonika ima mogucnost da bude i mastovita i kreativna, pod uslovom da covekova sujeta to dozvoljava.
Postoje i muzicari uglavnom studijski koji su se specijalizovali za ritmicko sviranje ili kao druge harmonike i izuzetno su trazeni i cenjeni od kolega pogotovo kod snimanja jer taj posao rade jako dobro.

Mozda jedan od najpoznatijih drugoharmonikasa je stari i legendarni Tine Zivkovic, suprug poznatije Radojke. Znam da ce se mnogi mladji muzicari ovda najeziti pri pomeni ovih "metuzalema" ali i Pavke a i mnogi drugi harmonikasi srednje generacije imaju itekako visoko misljenje o sviranju ovog po svemu jedinstvenog orkestra ( Orkestar Radojke i Tineta Zivkovica ). Skrenuo bih paznju mladjim, nestrpljivijim i nadam se zeljnim ucenja kolegama da veoma pazljivo poslusaju snimke ovog orkestra. Ako se nesto moze oceniti vrhunskom ocenom to je na koji nacin su oni pratili pevace. Iako se radi o harmonici koja gotovo sve vreme svira paralelno sa pevacem to niti jednog trenutka ne smeta, na protiv pevac se dopunjava i zvucna slika je potpunija.
Pamtim vreme festivala (dakle jako davno) koji je nosio naziv Ilidza. Sigurno ce se mnogi malo stariji setiti toga gde se obazrivo u nasu narodnu muziku pocela uvlaciti komponovana muzika u narodnom duhu.
Naravno u to vreme nisu jos rok sastavi pratili narodnjake nego su to bili narodni orkestri, odnosno orkestar RTSarajevo. E secam se da su u par navrata nastupili i Radojka i Tine prateci Dusicu i Nedeljka Bilkica a i druge.
E iznenadjenje nastupa kada nakon orkestra od 20 ljudi koji prate ostale izvodjace na scenu izadje 5 ljudi. Bas (prava mecka), akusticna gitara (prava, drvena), Celo (ili bolje receno celiskinja) i dve harmonike.
Publika se onda po pravilu utisa jer nema potrebe da se sa nikim nadglasava i slusa. A to celo pa gitara sviraju na svoj nacin i daju tu specificnu boju naravno i te dve harmonike koje u mnogo situacija zvuce kao jedna. Nije uvek potrebno imati ogroman broj ljudi da bi nesto zvucalo dobro ili da bi se napravio lep aranzman. Bitno je znanje i muzikalnost a to njima nije nedostajalo.
Siguran sam da ni Radojka ne bi bila to sto je bila da nije bilo te famozne druge harmonike koju sam siguran nije bilo lako svirati.

Opaska o mladim harmonikasima sa prenaglasenim hormonima me je samo podsetila na veoma rasirenu pojavu. Naime harmonika se od njih po pravilu identifikuje sa vrhunskim sportom i utrkivanjem gde tehnika postane sama sebi svrha. Cilj je moci nesto odsvirati bez obzira na muzicki izraz. Najcesce razvoj tehnike neprati i razvoj muzikalnosti, muzickog ukusa kao i teorije. I onda se desava veoma interesantna pojava. Doticni primeri uspevaju veoma cesto da odsviraju neverovatne minijature, forpile ili kola sa ogromnim rupama u muzickom pa i tehnickom znanju. Zahvaljujuci tome sto masovna publika nemoze uvek da sagleda sustinu ovakvi ljudi se provlace kao "veliki znalci i muzicari" po mom misljenju neopravdano. Takva kultura polovicnog znanja je dugo godina negovana kod nas praveci kult od muzicara koji to objektivno nisu zasluzivali.
Cinjenica je da se jedan muzicar moze procenjivati u odnosu na jedan uski zanr, i da moze da dobije jako visoku ocenu iako mu je objektivno muzicko i tehnicko znanje skromno.


Autor: Svetislav Mitić


Izvor: yumidi.com
Bez uvrede doticnome ali cim sam procitao prve dvije rijeci teksta o tercama slutio sam tko ih je pisao -mitic,nema tu nikakve kreativnosti dodavola o cemu pise taj mitic,nije muzika crtanje mrtve prirode pa crtaj sta hoces.Terca je treci glas od osnovnog tona c-a ,kad sviras drugi glas npr prvi glas svira ovih pet tonova:c,d,e,f.g drugi glas svira e,fis,gis,a,h nema tu kreativnost to se tocno zna.
Korisnikov avatar
Ukika
Šef orkestra
Šef orkestra
Postovi: 400
Pridružio se: 20 Mar 2011, 19:38

Re: Drugi glas

Post od Ukika »

u tercama nema kreativnosti, to se zna šta je šta, ali u sviranju druge harmonike ima ;)
nemampojma
16 basova
16 basova
Postovi: 35
Pridružio se: 29 Sep 2012, 14:51

Re: Drugi glas

Post od nemampojma »

Ukika napisao:u tercama nema kreativnosti, to se zna šta je šta, ali u sviranju druge harmonike ima ;)
cekaj malo druga harmonika je naziv za drugi glas tj tercu prvom to mislis
Odgovori