Klase tonova
-
- Šef orkestra
- Postovi: 536
- Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23
Re: Klase tonova
Nema tu nekakvih tajni zanata, radi se o "razumijevanju" ili poimanju harmonike kao instrumenta.
Majstorstvo zanata je u načinu kako postići da instrument besprijekorno funkcionira, odnosno da funkcionira prema želji vlasnika.
U tom segmentu svatko od majstora ima neke svoje metode i načine kako da to postigne i iz harmonike izvuče maksimalno.
Majstorstvo zanata je u načinu kako postići da instrument besprijekorno funkcionira, odnosno da funkcionira prema želji vlasnika.
U tom segmentu svatko od majstora ima neke svoje metode i načine kako da to postigne i iz harmonike izvuče maksimalno.
Re: Klase tonova
Gospodine Petrovicu, kod moje Guerrini superior 4 je sopran na niskim tonovima mnogo podignut ali kazem na recimo prvih 10-ak najnizih tonova pa to krece od 448,447 ... pa se polako spusta i zaustavlja na nekih 445 ( +,- 1). To sam imao prilike izmeriti na jos jednom istom modelu veoma slicno stimovano. Naj pre sam pomislio da se gornji tonovi brze rastimaju na vise, medjutim posle sam procitao da se tako stimuje. Koji je vas komentar u vezi padajucih vregvencija i da li se time postize jaca ostrina na niskim tonovima ( violin, mussete) ili sta vec, i da li je taj princip zastupljen i kod 2+2 obzirom da se u Srbiji sada preferira ravan stim bez ikakvog tremola (mislim na 2+2)? Pozdrav.
-
- Šef orkestra
- Postovi: 536
- Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23
Re: Klase tonova
Tremolo prirodno raste što bi značilo da duboki tonovi imaju manji tremolo za istu razliku u frekvenciji pera od visokih tonova.
Kada bi uštimali harmoniku tako da "sopran" registar ima npr. 2 herca višu ili nižu frekvenciju na svim tonovima, duboki tonovi bi znatno manje tremolirali nego visoki. Kod visokih bi se u tom slučaju pojavila jako visoka vibracija koja našem podneblju ne odgovara.
Vidio sam da neki harmonike štimaju i tako, da sve tonove u sopranu podignu na istu frekvenciju, no ja tako ne radim i mislim da velikoj većini harmonikaša to ne odgovara.
Ja osobno tremolo radim bez instrumenta, na uho.
Vlasnika instrumenta samo pitam kako hoće da se harmonika uštima.
Ako ne razumije pitanje onda mu to pokažem na nekoj od harmonika ili na nekoliko tonova.
Kada bi uštimali harmoniku tako da "sopran" registar ima npr. 2 herca višu ili nižu frekvenciju na svim tonovima, duboki tonovi bi znatno manje tremolirali nego visoki. Kod visokih bi se u tom slučaju pojavila jako visoka vibracija koja našem podneblju ne odgovara.
Vidio sam da neki harmonike štimaju i tako, da sve tonove u sopranu podignu na istu frekvenciju, no ja tako ne radim i mislim da velikoj većini harmonikaša to ne odgovara.
Ja osobno tremolo radim bez instrumenta, na uho.
Vlasnika instrumenta samo pitam kako hoće da se harmonika uštima.
Ako ne razumije pitanje onda mu to pokažem na nekoj od harmonika ili na nekoliko tonova.
Re: Klase tonova
Najlepse se zahvaljujem na komentaru.
-
- Šef orkestra
- Postovi: 536
- Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23
Re: Klase tonova
Molim!
Nama na čemu.
Nama na čemu.
- dugmetarac78
- Šef orkestra
- Postovi: 1239
- Pridružio se: 31 Maj 2012, 20:31
Re: Klase tonova
Nikako nebih želio da dosađujem g.Petrovicu niti bilo kome na forumu, al sad kad je već tako fino i detaljno objasnio ono sto me je jako zanimalo (a vidim ima nas vise koje to zanima) u vezi štimanja tonova, shvatio sam to da tremolo štimate na uho, al dali možete meni kao amateru da ukratko opišete odprilike taj tremolo kako smanjujete tu razliku (švebung) od najnižeg prema višim tonovima? npr. prvih 10tonova za 2Hz pa sledecih 10 za 1.5Hz itd. to sam onako bezveze naveo da bih pojasnio pitanje. ili kako već? I dali se i u basu radi tremolo ili se svi štimaju po osnovnom tonu kao što je u primu. Još jednom se izvinjavam ako sam naporan, al harmonika je moja opsesija, pa vas molim da me shvatite.
-
- Šef orkestra
- Postovi: 536
- Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23
Re: Klase tonova
Naveo sam da ne mjerim frekvenciju prilikom određivanja tremola.
Tonove dižem (ili eventualno spuštam) prema tome kako mi tramolo zvuči. "Na uho", kako sam rekao.
U basu ne radim tremolo. Da li netko radi, ne znam.
Manji tremolo u basu uho ne registrira a i što je ton dublji, za istu frekvenciju, manje "tremolira".
Tonove dižem (ili eventualno spuštam) prema tome kako mi tramolo zvuči. "Na uho", kako sam rekao.
U basu ne radim tremolo. Da li netko radi, ne znam.
Manji tremolo u basu uho ne registrira a i što je ton dublji, za istu frekvenciju, manje "tremolira".
Re: Klase tonova
Kolega Petrovicu,kako ja mogu doci do vaseg broja telefona?
Veliki pozdrav.
Veliki pozdrav.
-
- Šef orkestra
- Postovi: 536
- Pridružio se: 02 Jul 2011, 23:23
Re: Klase tonova
Pozdrav!
Poslao sam Vam podatke u inboks.
Poslao sam Vam podatke u inboks.
Re: Klase tonova
Evo samo skopirano iz teme od Webmaestra: viewtopic.php?f=66&t=34
Zgleda, da imam pa res srečo Pozdrav iz Slovenije... :depkvk:Najvažniji detalj - željeni tip glasova za ugradnju u instrument. Proizvodjači u Italiji glasove klasifikuju u tri kategorije MAKINA (mašinski) TIPO AMANO (mašinski sa ručnom doradom) i AMANO (ručno radjeni glasovi).Svaka od ovih kategorija ima po nekoliko podkategorija, klasa prva, drug, treća... dok u kategoriji AMANO glasova ima samo dve klase. Postoje i ultra klase glasova nezavisnih starih majstora tipa Severini, Mazzieri, Morlaki, Sabatini otac, ali se obzirom na ograničenu proizvodnju jako teško dobijaju. Razlika u cenama izmedju klasa je drastična.O tome treba jako voditi računa, glasovi se ne vide.
Preporuka: čujte kako zvuče instrumenti pa potom zamolite vlasnika čiji vam se zvuk najviše svidja da otvorite njegov instrument. U koliko se radi o ručno radjenim glasovima visoke kategorije na najmanje dve pločice na jednoj strani fasene (nosaču glasova-rezonatoru) mora da stoji natpis manufakture ili majstora koji je iste izradio. Poručite instrument sa istim glasovima. Na ovaj način imaćete zvuk koji vam se svidja.