Pozdrav za G-dine Petrovica koji se ukljucio u diskusiju i cije misljenje svakako dragoceno.
Ono « 2Hz gore + 2 Hz dole » je bilo samo teoretsko predstavljanje odstupanja dva soprana od osnovnog, a cini mi se (procitao sam pazljivo kompletan forum nekoliko puta do sada) da je neko i pominjao kako je imao tako podesene frekvencije na svojoj 5-glasnoj harmonici. Ali, kao sto rekoh, to je bilo samo ilustrativno...
Svakako da, kao sto Matahari rece

, 2+2 harmonika bi bila zanimljivija za « preradu » u prakticnom smislu (duze svirke stojeci) pa je u skladu s tom i idejom izvedena ilustracija mogucih tastera u dve varijante - kafanske, i cirkuske nastupe!
Dva pitanja za G-dina Petrovica:
- kolika su odstupanja/razlike u duzini tonova, tj. da li bi se oktava dubljih tonova (za oktavu nize) mogla bez prekrajanja fasena smestiti u postojeci (teoretski receno, « novi » vankabinski Bassoon umesto postojeceg Soprana)? Na osnovu Vaseg iskustva...
- da li bi se isto moglo primeniti i u basu? Naime razmisljam ozbiljno da u bas strani na prvi « lomljeni G-fasen » umesto srednjih tonova ubacim jos jednu garnituru (12 tonova) najdubljih basova i time pojacam bas stranu.
Srdacan pozdrav!